1. Жейн Кемпион. Машҳур филмлари: «Священный дым», «Пианино», «Власть пса».
1993-йилда «Пианино» филми учун Канн кинофестивалининг бош соврини билан мукофотланган. Режиссёрнинг филмларидаги асосий мавзу тўлиқ ҳаёт кечиришга интилаётган, лекин ўзларини патриархатнинг темир занжирлари билан боғлаб қўйган аёлларга эътибор қаратади.
2. Селин Сямма. Машҳур филмлари: «Водяные лилии», «Портрет девушки в огне», «Маленькая мама». Фем-активист Селин Сямма ўз киноларида гендер ва жинсий ўзига хослик масалаларини ўрганади. Сямма асосий илҳомлантирувчи иконалари сифатида сурреалист Девид Линч, феминист- режиссёр Чантал Акерман ва ёзувчи Виржиния Вулф номларини келтиради.
3. Жулия Дюкорно. Маҳшур филмлари: «Сырое», » Титан». Дюкорно асосан Боди-ҳоррор жанрида Зегмунд Фрейднинг ўлим ҳақидаги қарашлари билан уйғунлаштириб филмлар суратга олади. Унинг «Титан» филми Канн фестивалида бош мукофатни қўлга киритган.
4. Хлоя Чжао. Филмлари: «Наездник», «Песни, которым меня научили братья», «Земля кочевников». Хлоя Чжао филмларида лирикага бой, асосан АҚШ ғарбидаги ауцидер ва бечора инсонлар ҳақида ҳикоя қилади. «Замля кочевников» филми 2020-йил Оскарда энг яхши режиссорлик учун мукофат билан тақдирланган.
5. Женнифер Кант, филмлари: «Бабадук», «Соловей», «Кабинет редкостей Гильрмо дель Торо: Мармурация. Австралиялик Женнифер Кант асосан филмлари ҳоррор жанрида ижод қилади. Ҳудди Ари Астер, Роберт Эггерс каби. Унинг «Соловей» филми 75-Канн кинофестивалида ҳакамларнинг махсус мукофати билан тақдирланган.
6. Андреа Арнолд, филмлари: «Красная дорога», «Американская малишка», «Корова» бу режиссёр 90-йиллар мустақил кинонинг юлдузларидан ҳисобланади. Қисқаметражли «Оса» филми Оскар мукофати билан тақдирланган. «Аквариум», «Американский малишка» филмлари эса Каннда ҳакамларнинг махсус мукофати билан тақдирланган.
7. Афина Рахел Тсангари, филмлари «Аттенберг», «Капсула», «Шевалье».
Режиссёр кинемотография тарихидаги Грек «янги тўлқини»нинг асосчиларидан бири. Режиссёр Афинада шахсий «Ҳаос Филм» студиясини ташкил қилган. Киноларида эса ҳар доим мантиқ қонунларини бузади.
8. Линн Ремси, филмлари: «Крысолов», «Что-то не так с Кевином», «Тебя никогда здесь не было». Линн Ремси ижодида асосан эффектив визуаллик, ҳис-туйғуларнинг юқори даражаси ва оғир психологизмни уйғунлаштиради.
9. Грета Гервиг, филмлари: «Леди Берд», «Маленькие женщины». Грета Гервиг филмларида исёнкорлик руҳияти, феминистик кайфиятини уйғунлаштириб, исталган гендерний стереотипларини бузади.
10. София Коппола, филмлари: «Девственницы-самоубийцы», «Трудности перевода», «Роковое влечение». София Копполанинг ижодида асосан Меланхолик интонация, шошилинч ритм ва аёлни ўрганиш режиссёрнинг ўзига хос хусусияти ҳисобланади.
Самандар Эгамбердиев